torsdag 25 november 2010

Plötsligt händer det..

Väntan var inte förgäves.. jag fick just ett otroligt positivt svar från min Doktor Jonas.
Inga blaster i min benmärg alls, 0% omogna celler (cancerceller) i mig nu :-)
Oron och rädslan släppte direkt och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka.
Allt går som planerat då, Vidaza trycker undan den myelomonocytära leukemin (tillfälligt men ändå).
Detta innebär att jag ska fortsätta med dessa cellgifter tre omgångar till = tre månaders behandling och under tiden letar Linköping efter en perfekt donator för mig.
Jonas påpekar tydligt att det finns tid att göra dehär i lugn och ro, att vi inte behöver stressa. Det finns tid att skräddarsy min väg till ett friskt liv.
Visst skulle man vilja att allt gick mycket fortare men jag kan nu känna hopp och vågar planera livet lite längre än några dagar framåt, vilket underlättar för både mig och min närmaste omgivning.

Nu känner jag plötsligt energi och viljan att göra saker...göra allt!

Bäst att köpa en ny almanacka genast som man kan fylla med allt det som man planerar in i livet I FRAMTIDEN :-)
..för nu finns framtiden!!

Blodprover i morgon och celllgifter hela nästa vecka, men nu känns det toppen när man vet att det verkligen hjälper. Då står man gärna ut :-)

Kramar till er alla och stort tack för allt stöd

7 kommentarer:

  1. Fy sjuttsiken vad glad jag blev nu. Hoppas nu att en donator ploppar upp. Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, min puls gick upp rejält! FAN vad härligt! Framtiden är din!

    SvaraRadera
  3. Härligt Sarah, vi gläds med dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart Sara!!!!!
    Härligt:
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. så underbara besked Sarah!!!!!
    lycka till med donatorsökandet!
    massa kramar

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir för dig Sarah:-) Hoppas de snart hittar en donator till dig. Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jag ryser!!! Så himla härligt att höra, jag blev riktigt glad nu. Detta är du SÅ värd!! Kramar Nettan

    SvaraRadera