söndag 13 mars 2011

Vilken värld?

Jag vet inte riktigt vilken värld jag varit i och knappt vilken dag det är.
Men idag känns det ändå som om jag har återvänt till verkligheten lite igen.
Jag kunde nog inte i min vildaste fantasi föreställa mig det helvete jag gått igenom de närmaste dagarna, smärtan i huvudet, i kroppen och i munnen har varit så fruktansvärd.
Tiden står stilla när man har ont och när ingen smärtlindring hjälper så stiger paniken vilket ökar anspänningen och smärtan såklart. Jag ville bara stänga av mig själv för ett tag, somna och sova bort den värsta tiden.
Igår röntgades huvudet men det var inget onormalt där, det var väldigt skönt att höra.
Febern har gått lite upp och ner men mest har det varit över 39grader.
Jag har knappt kunnat ta mig till toaletten på egna ben, då är man inte så tuff.
Minsta ansträngning har lett till kräkningar och att svälja saker oxå.
Nu får jag näringsdropp och allting intravenöst så jag behöver inte tänka på att äta eller dricka något.
Fortfarande är mina vita under 0,1 och man bara väntar på att det ska börja stiga snart.
Hb 84 och trombosyter 10.
Får lite blod och trombosyter men min kropp tar inte upp trombosyterna så bra tyvärr, nu ger dom mig hla-typade trombosyter (från en blodgivare med samma vävnadstyp).

Jag har ingen koll på vad som händer utanför dehär stället :-S
Som om livet står still nästan.
Orkar inte änns se ett tvprogram, fråga mig inte om rätt låt vann melodifestivalen... jag har inte änns hört alla bidrag. Och jag brukar tycka det är kul och se.

Det här var en riktig ansträngning så nu blir det att sova en stund här, men jag är glad att jag orkade skriva.
Hoppas ni orkar läsa :-)

Massa kramar till er ute i den riktiga världen <3

54 kommentarer:

  1. världern står still o väntar på att du ska bli friskare gumman !
    sara s

    SvaraRadera
  2. Hej. Skönt att Du orkar skriva lite. Krya på Dig! // Grannen H m familj.

    SvaraRadera
  3. Jag lovar dig återigen...det blir bättre.
    Det känns som att det tar en evighet, men snart så är det över.
    Stoooora kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Sara!
    Det här är andra gången jag läser din blogg och jag försökte skriva förra gången men uppkoppling gick ner så nu tar jag tillfället i akt ännu en gång och hoppas på det bästa. Jag brukar inte läsa bloggar över huvud taget men din känns så angelägen på alla sätt. Livet är så mycket mer än mode och allt annat sådant världsligt som folk brukar blogga om (antar jag). När jag läser din blogg så berör det mig på det allra djupaste sätt och tårarna kommer lätt. Det lilla jag vet om dig Sara är att du är en mycket klok, positiv och hängiven person som imponerar mycket på mig. Vi håller alla tummarna för dig för att det ska gå åtminstone liiite lättare. Många varma kramar från Angelika och Ola i Helleberg!

    SvaraRadera
  5. Hej Sara!
    Jag följer din blogg. Förstår att det är jätte tufft nu men det känns ändå lite positivt att du orkar skriva. Håller tummarna för att det ska vända snart. Kram från Ylva

    SvaraRadera
  6. Hoppas det vänder snart gumman!
    många kramar från fam Lyngell/Bergqvist

    SvaraRadera
  7. Så skönt att höra ifrån dig, följer din blogg som du vet ;-)
    Tänker på dig och tycker du är en enormt stark människa och jag håller tummarna att d vänder snart! Kämpa på!
    Massor kramar

    SvaraRadera
  8. Stoor kram från mig. <3 sandra

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna att det vänder för dig snart ;) Tänker på dig o dina <3 Tycker du är så otroligt stark som mår så dåligt men ändå orkar skriva på din Blogg. Många styrke kramar till dig ;)

    SvaraRadera
  10. Jenny Nordström13 mars 2011 kl. 20:32

    Skickar många styrkekramar till dig Sarah!!! Snart vänder det och blir bara bättre och bättre. Jag tänker mycket på dig och följer din blogg. Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  11. Vad du får kämpa vännen!! Gullig du är som hittade kraft att skriva, det är många som bryr sig om dig. Hoppas att det blir en bra vecka nu, med mindre värk och mer ork! KRAMAR Sofie

    SvaraRadera
  12. Ja Sarah, vad kan man säga???? Du är enastående, som orkar kämpa som du gör och dessutom dela med dig av allt ditt jobbiga. <3
    Vi andra, i den vanliga världen, vi kan ju egentligen inte riktigt fatta vad det är du går igenom just nu!
    Men...... vi förstår att vi allihop vill att du orkar fortsätta kämpa så du blir frisk igen!
    Bamsekram till dig från mig
    Christina

    SvaraRadera
  13. Du är så stark som orkar skriva. Vi följer dig och tänker på dig och hoppas du snart ska känna dig bättre. Kämpa på gumman! Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Tycker att du är så stark! Blir så berörd av ditt liv och det som händer. Beundrar dig och ditt förhållningssätt. Hoppas att du kommer må bättre snart. Vi tänker på dig! Kramar Malin A (f.d. Ö) och lillknodden i magen

    SvaraRadera
  15. Hjärte Kram till dig Sarah
    liz

    SvaraRadera
  16. tusen kramar till dig min vän. du är stark.

    SvaraRadera
  17. Du är fantastisk som orkar skriva när du mår som du gör. Fortsätt kämpa på vännen, hoppas den här veckan blir bättre än förra. Många styrkekramar från Linda, Marcus å Smilla

    SvaraRadera
  18. Efter regn kommer solsken, solen finns där. Kram Sollan

    SvaraRadera
  19. Kämpa på Sara !
    Du är fantastisk. Du kommer att klara det här. Livet här ute väntar på dig. Stor kram från
    Margareta

    SvaraRadera
  20. Fortsätt kämpa Sarah, allt du bara kan! Hoppas, hoppas att det vänder nuuuu! Våren är på gång och väntar på dig!
    Bamsekram <3
    Christina

    SvaraRadera
  21. tänker på dig, hoppas du blir bättre snart!
    kram från familjen carlsson

    SvaraRadera
  22. Hur går det Sarah?????? Hur är det med dig???? Tänker på er så himla mycket!
    Stora Bamsekramar till dig och familjen!
    Christina

    SvaraRadera
  23. Hej Sarah! Har förstått att du inte mår så bra,men vill att du ska veta, att vi är många som tänker på dej o din fam.Hoppas du snart är tillbaka. Många styrkekramar till dej o din fam. Eva

    SvaraRadera
  24. Det värsta händer alltid dom bästa!
    Vila i frid, du kommer bli en vacker ängel gumman! <3

    Du har hela världens tankar med dig! <3

    SvaraRadera
  25. Många kramar till dig Sara där uppe i himlen!!!

    SvaraRadera
  26. Vila i frid Sarah, du kämpade så tappert.

    SvaraRadera
  27. Vila i frid Sarah!

    SvaraRadera
  28. Kommer sakna ditt leende och ditt fina bemötande mot oss kunder. Tina

    SvaraRadera
  29. Sov gott Sarah <3

    SvaraRadera
  30. Livet är så fruktansvärt orättvist! Vila i frid nu, du är saknad.

    SvaraRadera
  31. Vila i frid, fina Sarah...

    SvaraRadera
  32. SOV GOTT SARAH

    Kramar Gerd o Björn i Västervik

    SvaraRadera
  33. är djupt berörd av ditt öde sarah <3 må du vila i frid, tänker på dig å dina fina barn <3 kram mamma mia

    SvaraRadera
  34. kan inte låta bli att gå in o läsa .... vill inte inse att du inte finns
    kram sara s

    SvaraRadera
  35. Du vackra Ängel Sarah nu blommar körsbärsträden och du är det rosa som finns i varje blomma.

    SvaraRadera
  36. Kände dig inte men har berörts oerhört av detta fruktansvärda som har hänt. Rest in peace....

    SvaraRadera
  37. Imorgon blir det en svår och tuff dag för många. Tänker på dina nära och kära. Hoppas du har det bra där du är nu. Saknar ditt leende när jag handlar. Tina

    SvaraRadera
  38. Älskade Sarah! Du finns i varje andetag i varje steg vi tar. Dig bär vi alltid med oss i alla våra dar. Sov i ro. I Anton o Tuva lever du vidare. Mamma o Pappa.

    SvaraRadera
  39. Genom sorgens mörker lyser minnenas ljus... Tänker på dig ofta och minns. För mig slutar aldrig dina ögon att glittra.

    Gymnasievän

    SvaraRadera
  40. Vi som bestämde att vi skulle ses igen i sommar... har inte träffat dig på länge, men saknaden finns där fortfarande och jag önskar att jag haft möjligheten att få ta farväl...

    Tänker på dig varje gång jag åker förbi Gamleby och önskar att man stannat till någon gång...

    Vila i frid Sarah.

    Du är saknad...

    SvaraRadera
  41. Jag går o går o på min vandring undrar jag? Hur hittar man vägen tillbaka till livet?????? Älskade dotter o bästa vännen. Du fattas mig.

    SvaraRadera
  42. Sarah! Underbara Sarah. Idag är din trettioandra födelsedag. Saknar dig så. Kan inte begripa, vill inte förstå. Blir bara arg. Vad var det som gick snett egentligen? Vad var det som gjorde att du, trots din enorma kämparglöd inte klarade det? Om du inte klarar det så klarar ingen det... Vad hände på sjukhuset egentligen? Varför vände det aldrig? Läser tusen bloggar om allogen stamcellstransplantation nu och det är ju så många som slutar lyckligt! Vad hände? Jag blir galen.

    SvaraRadera
  43. Varje dag går jag till din grav tänder ljus o sätter blommor, pratar med dig och undrar :-Hur går man vidare??? Blundar och lyssnar, du var så klok och hade så bra svar på det mesta. Men det enda som hörs är susandet bland träden o motorljudet av bilarna som kör förbi på vägen. Känslan av tomhet är total.Du gav så mycket glädje åt oss alla och åt livet. Saknar dig. Mamma

    SvaraRadera
  44. Sarah. Vi var bara bekanta men varje gång jag kör förbi Gamleby tänker jag på dig och din familj. Du har lämnat efter dig ett avtryck som stannar kvar.

    SvaraRadera
  45. Tänker så mycket på alla som blev kvar här utan dig Sarah! Det är så många som saknar dig...Vila i frid o må alla dina nära o kära få styrka o kraft!

    SvaraRadera
  46. <3 Sarah älskade. Läser din blog om o om igen. Du skriver " slutet eller början" nu har vi facit. Det ofattbara.<3 Mamma

    SvaraRadera
  47. <3
    Tänker så ofta på dig och din familj, varför???<3 Christina

    SvaraRadera
  48. Vi saknar dig så otroligt mycket. Du fattas oss älskade Sarah. Elsa undrar om vi kan åka flygplan och hälsa på dig i himlen.
    <3 Malin,Anders,Elsa & Olle

    SvaraRadera
  49. Undebara dotter o bästa vännen! Läser din blogg om o om igen. O smärtan o gråten tycks aldrig ta slut. Saknar dig varje minut. "I'm forever keeping My angel close". Mamma

    SvaraRadera
  50. Nu har Big C startat igen på tv:n. Serien som gick samtidigt som du kämpade din kamp. Får mig att tänka tillbaka hur det var för ett år sedan. Så overkligt allt känns. Många är vi som tycker att ditt öde ändrat någonting hos oss. Det finns en kärlek och omtanke mellan oss som bor här som inte fanns tidigare. Det är stort! Maria

    SvaraRadera
  51. Älskade Sarah! Läser och skriver i din blogg, för att döva min smärta. Du finns i mitt hjärta. Men saknar din närhet av varma kramar, din röst, ditt skratt,ditt leende. Om du bara visste hur många människor som har påverkats av ditt öde. Vad du i kärlek givit har satt stort avtryck i vår lilla by. Vad du hunnit ge av ord och kärlek din korta tid på jorden,hinner många inte med under en hel livstid.Dina vänner har blivit mina. Kärlek och omtanke om varandra, sprider sig som ringar på vatten.<3<3<3 Mamma

    SvaraRadera