måndag 7 mars 2011

Sliten

Jag har inte orkat titta på datorn på flera dagar.
När jag koncetrerar mig på olika saker mår jag såå väldigt illa.
Illamåeendet är nästan konstant och ibland kräks jag. Det känns viktigt att försöka behålla den lilla mat jag kan få i mig, det har inte blivit speciellt mycket den här veckan. Varm mat har jag knappt kunnat ta in i rummet, lukten får mig så illamående att jag inte kan äta något. Fått i mig endel blåbärsoppa och nyponsoppa och några rån annars är det mest dricka som går ner. Isglass smakar bra ;-)
Tabletterna som jag får varje morgon och kväll är enorma och luktar jäst, det är hopplöst att försöka få i sig dom och när jag har fått i mig till slut mår jag hemskt illa.
immunhämande medel som förstör min aptit
Har haft diarre några dagar oxå, vilket följer med biverkningarna efter cellgifterna så det är oundvikligt.
Man blir ganska matt av allt detta och så är ju blodvärdena körda i botten så trött är väl inte konstigt att man är. Fått några påsar blod och trombosyter för att höja värdena något.
Smärta är något man får leva med här, jag har förstått att man ska uthärda en hel del för att ta sig igenom den här behandlingen. Som cancerpatient härdar man ut. Självklar får man smärtlindring när man har ont men det hjälper inte alltid och det är alltid någonstans man har mer eller mindre ont.
Vissa dagar är som en töcken för mig, sover och vaknar och vet inte vilken värld jag är i riktigt.

Tiden rullar på iaf, 13dagar har jag varit här nu. Förstår att jag kommer stanna ett tag till men jag ser fram emot att bli utsläppt när våren har kommit på riktigt.
Jag drömmer och längtar efter en "road trip" norrut med Simon där vi har våra skinnjackor och solglasögon på oss och bara glider fram på vägarna med bra musik på hög volym.... våra leenden och blickar möts ofta och vi har det såå bra!!   Vi har gjort det många gånger och det är minnen som gör mig lycklig!

Anton var här igår och hälsade på, jättehärligt att få träffas på riktigt. Han hade med sig filmer som jag blev glad för. Han hade oxå köpt ett fint kort och skrivit till mig "du är den bästa mamman som finns".
Han hade med sig teckningar från Tuva som jag kan ha här.
Mitt mål är verkligen att komma hem till Antons 10års kalas den 7 april.

Mamma sov här inatt och Simon kommer ikväll. Det är ovärdeligt att ha dom här, det är deras förtjänst att jag orkar hålla humöret uppe och se framåt trots allt jobbigt. Dom lyfter mig och ser till att jag håller mig stark.

Idag har jag haft besök av Moster Gittan och Nenne, jättetrevligt att dom tar sig tid att komma till mig en stund!

Puss och kram alla ni fria människor :-)

12 kommentarer:

  1. Vet inte om det betyder något, men du finns i mina tankar vännen! Kram Anna H

    SvaraRadera
  2. Många styrkekramar till dig och dina nära å kära.
    Vi tänker på er och hoppas verkligen att du blir "utsläppt" till våren och 10 års kalaset.
    Kämpa på Sarah!!! Och hoppas att botten nu e nåd och att det sakta, sakta blir bättre.
    //Johanna, Martin, Lucas & Ida

    SvaraRadera
  3. Guuud vad jag förstår dig. Man får drömma sig bort till allt man ska göra sen så man orkar med dagarna.
    Skönt att du får ha så många som hälsar på dig.

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla Sarah, du är så duktig som orkar kämpa så och t.o.m. orkar skriva ner dina tankar om allt härligt du ska göra då du är frisk igen!
    Tänker mycket på dig och din familj!
    Bamsekram
    Christina

    SvaraRadera
  5. 13 dagar.
    Så länge var jag "inlåst" med Fanny när hon föddes 6 veckor för tidigt.
    Jag kände mig verkligen inlåst. Vilket jag inte var. Saknad de andra barnen massor.
    Men jag fick gå ut varje dag. Åka hem över natt.
    Ändå höll jag på att bli tokig.
    Du är SÅ stark som orkar med det här. Jag skulle aldrig klara av det.
    Här hemma i Gamleby är det snö och iskalla vindar och vi alla hoppa längtar efter vår och sol.
    Jag hoppas att tiden går fort så att det blir vår och sol och att du får komma hem.
    Kram Åsa
    Du skrev att du ville ha kort. Satt och kollade på mina kort som jag har på FB och såg att Anton var med på flera stycken.
    Petter skall leta reda på dom i sin dator så skall vi framkalla dom.

    SvaraRadera
  6. En STOOOOR HJÄRTE Kram till Dig.
    Vi Tänker På Dig o Din Familj <3 <3
    Liz & Anders

    SvaraRadera
  7. kul att du orkar skriva igen.Det är bra att du väntar med att komma ut till riktiga våren kommer.För det ser härligt ut ute ,men det blåser kallt. Dina tabletter såg inte så goda ut ,förstår om det är jobbigt att ta dem.Ser fram mot våra fika stunder till våren.Alla hälsar.Kraaam gumman. Susanne plus hela tjocka släkten.

    SvaraRadera
  8. Känner så väl igen det du skriver.Beundrar dig som är så stark och orkar skriva som du gör,så vi kan följa dig på bloggen.Du är ENORM.Önskar dig all lycka. Sollan

    SvaraRadera
  9. Du är en enastående tjej Sara som ser det positiva i allt. Jag beundrar dig verkligen som går igenom det du gör och ändå bloggar. Jag följer dig och tänker på dig. Kram Anette fd granne

    SvaraRadera
  10. Johanna Lindblad Ahl9 mars 2011 kl. 09:05

    Kämpa på Sarah! Jag berättad för Astrid att min kompis är på sjukhus och är sjuk... hon sa att du ska äta medicin för att bli "fisk". Vi tänker på dig! Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  11. Vill kramar om dig och berätta för dig hur fantastisk du är på alla sätt! Det är jättebra att du skriver om allt, vad som händer, vad du känner och hur du tänker, jag följer dig!! MASSA KRAMAR från Nettan

    SvaraRadera
  12. Hej Sara!
    Nu har jag också hittat hit! Jag blev faktiskt jättechockad när jag hörde om dig, men jag tycker du är sååå stark och verkligen beundrar dig!
    Kämpa på nu, jag vet att du fixar det!
    kram Sofia

    SvaraRadera