torsdag 3 mars 2011

Färdigt!!

Nu har dom rullat in.. från en liten påse in genom min cvk till mina blodkärl som ska föra dem vidare till min sköra benmärg och där hoppas jag att dessa finska små stamceller ska slå sig till ro och börja producera nytt friskt blod som ska strömma ut i min kropp och göra mig sådär stark igen.
Det är redan klart och det var helt odramatiskt, jag känner igenting men stundens allvar har fångat mig.
Känslorna vältrar sig inom mig och jag är oförmögen att sätta ord på det jag känner.



Någon person  i finland har registererat sig i ett register, blivit kallad till sitt sjukhus och fått lämna prover, gjort en mängd tester och hälsokontroller. Blivit utsedd att donera och tagit sig tiden att förbereda sig med sprutor i flera dagar och sen suttit timmar i en blodtransfusion som silat ut stamcellerna som sen skickats hit med en sköterska härifrån.
Jag har ingen aning om vem den här personen är och den vet lika lite om mig. Jag kommer föralltid vara  tacksam, jag önskar jag kan få tala om för han/hon hur hennes insats har varit livsviktig för mig.

Nu måste jag bara vänta och se vad som händer, hur ska kroppen reagera. Infektioner och gvh står på tur kan tänkas, men det kan bli bra trots en jobbig tid nu. Det ska bli bra, har jag tagit mig hit tänker jag nu avsluta dehär projektet snygg oxå ;-)

Kram ...och jag tänker på er oxå <3

6 kommentarer:

  1. Äntligen Sarah! Nu är det dags för de finska cellerna att visa vilken "sisu" de har och se till att fixa nytt, friskt blod till dig!
    Vi är många, många som tänker på dig och håller allt vi har för att det ska gå vägen!
    Bamsekram till dig tappra tjej!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att cellerna nu är på plats. Håller mina tummar för att du inte får några komplikationer.

    SvaraRadera
  3. Håller tummar o tår att allt ska går bra! Mamma hälsar till dig oxå :) Vi hörs av snart, ta hand om dig så länge :) Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så nu är det gjort, nu börjar den långa vandringen tillbaka och det kommer du fixa. Imponeras av att du orkar uppdatera bloggen, känns så viktigt att få reda på hur det är med dig och vad som händer. Bara du tar det lungt oxå och vilar. Stora kramar till dig från oss
    Linda Andreas och Melle

    SvaraRadera
  5. Härligt att det gick bra idag! Hoppas att kroppen kommer att ta emot de nya cellerna lika bra! STORA kramar från Sofie

    SvaraRadera
  6. Nu ska du äntligen bli frisk gumman! Vi tänker på dig och ger dig massor med styrkekramar!
    Malin, Anders, Elsa & Olle

    SvaraRadera