söndag 27 februari 2011

Tuff start

Det gick snabbt utför här.
Jag fick hög feber i fredags och värk i hela kroppen, hela fredag och lördag låg jag mest i sängen och orkade knappt prata med Simon eller titta på tv.
Inte alls förberedd på att bli så utslagen direkt, trodde nog det skulle bli efter stamcellerna.
Idag är jag lite piggare men inte i toppfrom direkt.

Min planering är följande: Konditionering (starka cellgifter) i fem dagar tors-mån. En dag vila tis.
Stamceller på onsdag.
Sen är det bara att vänta och hoppas att stamcellerna från finland trivs i min kropp och gärna slår ut det sista av min egna gamla blodbildande stamceller. Min donator har en annan blodgrupp så jag kommer byta det oxå.
Det blir mycker premedicinering både nu innan och efter bytet, idag har jag fått första påsen trombosyter eftersom mina värden sjunkit mycket.
Vita blodkroppar var nu 0,3 vilket innebär isolering för mig.
Jag får inte lämna rummet och måste tvätta mig ofta och noga med sprit, byta till nya kläder och duscha varje dag.

Simon har varit här sen torsdag och åkte hem idag för att spela sista bandymatchen för säsongen.
Mamma kom idag istället så jag har sällskap ändå.
Har försökt cykla lite på min motionscykel idag men man är inte så tuff efter två dagar med väldigt hög feber.

Kram <3

4 kommentarer:

  1. Att du fått feber redan??
    Hoppas den är snabbt övergående så du orkar med att få cellerna sen.
    kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Stackare, lider med dig men du klarar det.
    Kramar Veronica

    SvaraRadera
  3. tråkigt med febern,det var alltså ingen tysk det blev en finländare det slog mig att man inte tänker på våra grann länder men klart det finns donatorer där också.Beundrar dig som orkar sätta dig på motionscykeln bara det visar vilken kämpe du är. Kramar Sollan

    SvaraRadera
  4. Tack för alla kramar, dom värmer här i sjukhussängen.
    Lite otäckt att bli utslagen sådär fort men jag har hämtat mig lite nu.
    Sollan: Jag kommer bli en riktig bastubrud nu vet du ;-) (när jag får basta igen, dröjer väl ett halvår eller så)
    Kram kram

    SvaraRadera